17 Ağustos 2024 Cumartesi

İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi*


 Kasabadaki Lisenin güzel ve popüler kızı Andie Bell bir cinayete kurban gider. Polisin araştırmaları sonucunda olay hızla çözülür. Andie’yi,  erkek arkadaşı Sal öldürmüştür. Sal tutuklanmaz çünkü Andie’yi öldürdükten bir süre sonra intihar etmiştir. Polis kayıtlarına göre olay bu kadardır işte. Dava kapanır.  Sal’ın ailesi kasabalılar tarafından dışlanır. Andie ilahlaşır. Sal lanetlenir.

Küçükken Sal’ı tanıyan ve onun birine zarar verebileceğine asla inanmayan Pip artık büyümüş, lise çağına gelmiştir. Cinayet ve intiharın üzerinden geçen beş yıla rağmen, Salı’ın suçsuz olduğuna dair taşıdığı his hiç değişmez. Bu hissin peşinden gitmenin bir yolunu bulmaya kararlıdır Pip. Bir lise öğrencisi olarak yapabilecekleri sınırlıdır ama neyse ki, okulda proje ödevi için bu cinayeti konu etmeye karar verdiğinde öğretmeni kabul eder.

… ..

… ..   “Peki 20Nisan Cuma günü onu neden kaçırdın?” diye sordu Pip.

      “Alakası…”dedi. “Öyle olmadı. Evde yalnızdım, sanırım saat on gibi geldi. Delirmişti, çok öfkeliydi. … …

… …

      “Ertesi gün,” diye devam etti, “Naomi’den Andie’nin kayıp olduğunu öğrendim. Anmdie’nin kanaması vardı, kafa travmasıyla evimden çıkmıştı ve şimdi de kayıptı. Hafta sonu biterken paniklemeye başladım: onu öldürdüğümü düşündüm. Evimden uzaklaştığını, aklı karışık, ve yaralı halde kaybolduğunu, yarası yüzünden bir yerde öldüğünü düşündüm ve onu bulmaları an meselesiydi. Vücudunda polisi bana

getirecek kanıtlar olabilirdi: iplikler, parmak izleri. Kendimi korumak için yapabileceğim tek şeyin onlara daha güçlü şüpheli vermek olduğunu biliyordum. Kızlarımı korumak için… Andie cinayetinden tutuklanırsam Naomi’nin bunu atlatamayacağını biliyordum. Ve Cara daha on iki yaşındaydı. Hayattaki tek ebeveynleri bendim.”

      “Bahaneler için zamanımız yok,” dedi Pip. “Yani böylece Sal Singh’e komplo kurdun. Naomi’nin terapi günlüklerini okuduğun için vur-kaç olayını biliyordun.

      “Elbette günlükleri okumuyordum”, dedi. “Küçük kızlarımın yanlış bir şey yapmadıklarından emin olmalıydım.”

      “Ona ve arkadaşlarına Sal’ın mazeretin yalanlattın. VE sonra salın günü”

      “Okulu arayıp hasta olduğumu söyledim, kızları okula bıraktım. Dışarıda bekledim, Salı’yı yalnız görünce konuşma için yanın gittim. Ben de evine gidip sohbet etmeyi önerdim. … ..

… ..




İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi  &  Holly Jackson

Çeviri Şebnem Tansu

Epsilon Yayınevi

Nisan 2023


2 yorum:

  1. Holly Jackson, birbirini takip eden olayları sıraladığı üç ciltlik eserinde sürükleyiciliği ve okuyucu üzerinde oluşan gergin ruh halini canlı tutmayı başarıyor. Diğer taraftan, okuyucuların çoğunluğunu oluşturan genç ergenlerin seviyesini fantastik olarak nitelenebilecek kadar aşan, gerçek ve sanal ortamlardaki şiddet dolu sahneler, suç oluşturan tutum ve davranışlarla dolu (+18) cinsellik ve uyuşturucu kullanımının yoğunluğu içinde; en azından bir kısım İngiliz gençliğinin içinde elden çıktığı kötülük partileri yine aynı okuyucuyu yoruyor. Bu hali ile ikinci ve üçüncü kitapları okumak için araya sakinleme molası vermek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  2. Okumayanların, bir kaybı olmayacağından emin olabilirsiniz

    YanıtlaSil