… ..
Allah’ın İsimleri Tevfikidir
Ulema , ilahi isimlerin, bizzat Yüce Allah tarafından güzellikle nitelendirilmesinin sebeplerini açıklarken , onları bilmek suretiyle insanda Rabb’ine karşı saygı ve hayranlık hislerinin ve bunun neticesi olarak bağlılık ve taatın arttığını söylerler. Bu isimleri bilmek, hayat olaylarını doğru yorumlamaya ve kalpteki endişe ve kaygıyı azaltarak ümit ve güven duygusunun yerleşmesine yardım eder. Ruh sağlığının temeli olan sükûnet hissini kuvvetlendirir. Â’raf suresinin 180. ayetinde açıkça bu isimlerle dua etmemiz emredildiği için zikir ve bu dualarla bu isimlere başvurmak sevabın artmasına ve duaların kabulüne vesile olur. … ..
… ..
2. Allah’ın adını anmak ve O’na ibadet etmek için esma-i hüsna
… ..
… ..
… .. Yaratıcı ile yaratılan arasındaki bu ontolojik fark nedeniyle besmelede “Allah il” değil; “Allah’ın adı ile ifadesi yer almıştır. Uluhiyetin hakikati insanın erişemeyeceği kadar yüce olduğundan insan ancak O’nun ismini tesbih edebilir. Yüce Allah’ın zikrinin emredildiği ayetlerde de “Rabb’ini tesbih et.” ifadesi yerine “Rabbi’nin ismini tesbih et.” denmesi de Allah’ın mutlak varlığının insanın sınırlı kapasitesiyle kavranmasının imkânsizlığını gösterir. İnsan Rabb’inin zatını değil ancak sıfatlarını-onu da bir sınır dâhilinde- kavrayabilir. Bu nedenle isimlerin var oluşu hem Hakk’ın nuruna perde olmak hem de bizim le zat-ı ilahi arasında bir köprü vazifesi görmek için elzemdir.
… ..
… ..
5.Esma-i hüsnanın insan kişiliğindeki etkileri
… ..
… ..
Dilcilere göre “insan” kelimesi iki kökten türetilmiş olabilir: ünsiyet ve nisyan Ünsiyet, insanın yaratılışının genelliğine ve yapısal olarak bütün varlıkların onunla ilişki kurabilmesinin kolaylığına işaret eder. … ..
… ..
Nisyan ise unutmaktır. İnsanın “unutması” bir şeyi bırakıp başka bir şeye geçebilmesini sağlar. Bu sayede insan sürekli “şeylerle” ilgilenebilir. Bu da onun kuşatıcılığını sağlar.
… ..
İslam düşüncesi insanın evren içerisi
dengedeki şerefli konumu ile Allah’a karşı sonsuz kulluğu arasındaki dengeyi en güzel şekilde sağlamıştır. Bu dengeye göre o ne ilahlaştırılabilir ne de hor görülebilir. Varlık âlemi içinde insan, Allah’ın bütün esmasının tecelli ettiği yegâne varlıktır. ama aynı zamanda Allah’ın kuludur. … ..
…..
6.İlahi ahlak ile ahlaklanmak
… ..
… ..
Allah Teâlâ, isi
mlerini ve sıfatlarını sevdiği gibi bunların eserlerinin kullarında görülmesini de sever. Misal, Allah güzeldir, güzel olmayı sever. Allah affedicidir, affedenleri sever. Allah cömerttir, cömert olanları sever. Allah her şeyi bilendir, ilim ehlini sever. Allah tektir, tekleri sever. Allah çok kuvvetlidir ve Allah katında kuvvetli mümin zayıf müminlerden daha sevimlidir. Allah çok sabırlıdır, sabredenleri sever. Allah şekürdür, şükredenleri sever.
… ..
İsm-i Cami: Allah
… ..
… ..
*En Güzel İsimler 99 Esma Sonsuz Mana & Fatma Bayram
T.C. Cumhurbaşkanlığı Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları
İstanbul 2024
*Taat: İtâat, boyun eğmek, özellikle ilâhi emirlere uymak, takvâ, ibâdet ve zühd gibi anlamlara gelen bir terim. Çoğulu tâât gelir, Ehl-i tâat, tâat sahibi demektir. … ..
… ..
*Bu madde bir felsefe terimi hakkındadır. Bilgi bilimi terimi için Ontoloji (bilgi bilimi) sayfasına bakınız.
Onkoloji ve Antoloji ile karıştırılmamalıdır.
Ontoloji, varlık felsefesi ya da varlıkbilim, temel sorunu varlık olan felsefi disiplin. Varlık ya da varoluş ile bunların temel kategorilerinin araştırılmasıdır.[1] "Varlık" ve "varolan" ayrımını; "varlık vardır" ve "varlık yoktur" fikirlerini tartışır.
*Ontoloji (bilgi bilimi) - Vikipedi
*Bilgisayar bilimi ve bilgi biliminde ontoloji, kavramlar, veriler ve varlıklar arasındaki, özelliklerin ve ilişkilerin bir temsilini, resmî ismini ve tanımını içerir.
Her alan içerisinde, karmaşıklığı sınırlamak ve bilgileri (enformasyonu), veri ve bilgi olarak düzenlemek için ontolojiler yaratılır. Farklı alanlarda yeni ontolojiler geliştirildikçe, bu alanlardaki problemlerin çözülmesinin kolaylaşacağı umulmaktadır.
… ..
*ULÛHİYET | Sorularla İslamiyet
*Kulluk etme, birini koruma, himaye etme, hayranlık duyma, korkudan birine sığınma; üstün bir güç, olağanüstü bir varlık karşısında aciz kalma, gizlenme, saklanmak maksadıyla başkalarına karşı kendini göstermeme, örtünme, ibadet etme, kulluk etme manasına gelen "alehu" fiili, ismi mef'ul olarak alındığında kendisine ibadet edilen varlık, mabud anlamında Kur'ânî ve İslâmî bir terim. Uluhiyet, kelime olarak yukarıdaki değişik anlamları bir arada toplayan "ilah"ın, masdar halidir ve "ilahlık. tanrılık" anlamına gelir.
… ..
*alışkanlık
*nisyan - Vikisözlük
*unutma

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder