3 Ağustos 2015 Pazartesi

Karar Anları *

1986’da kırk yaşını kutladığı doğum gününe kadar bağımlı denebilecek kadar çok içen... ..   üniversite yıllarında sigaraya başlayıp dokuz yıl sonra bırakıp burundan da birşeyler çeken ve onu bıraktıktan sonra bir ara tütün çiğneyen, sonunda puro içen O adamın öyküsü... ..
Öyküleri anlatan adamı sevmeyebiliriz ya da sempati duyuor da olabiliriz... her durumda ne dediğine kulak verilmeli... günümüze ışık tutabilecek hatta dersler çıkarılabilecek ayrıntılardan yararlanılmalı... ..
Kitabın ilerleyen bölümlerinde yer verilen 11 Eylül saldırısı ve ardından yaşananları  Amerikan Başkanı’nın penceresinden anlamaya çalışmak, Afganistan’da El-Kaide ve Taliban’la başlatılan mücadele, , bölge insanının durumun, sözkonusu ülkeye komşu diğer ülkelerin tutumları, siyaset anlayışları ve diplomatik ilişkileri sürükleyici bir dille aktarılımış....  Afganistan coğrafyasının terörle mücadeleyi güçleştiren yapısı ... ..
Beş yüz sayfa kadar olan (494 sayfa) kitaptan özellik arz eden kısa alıntıları paylaşalım:
-Koşulsuz sevildiğinizi öğrendiğiniz zaman, isyan etmeye ve başarısızlıktan korkmaya gerek kalmıyor.
-Tarihi şekillendiren kelimelerin gücü ... ..  bir konuşmayı nasıl yapılandırmanız gerektiğini öğretti bize; Giriş, üç ana nokta, konuşmanın özeti ve sonu. ... ..
-Vietnam’da savaşan askerlerimize hayranım, onlara saygı duyuyorum. Onlardan yaklaşık altmış bin kişi evlerine dönemedi. Onlarınkiyle kıyaslanınca benim hizmetlerim hiç sayılır. ... ..
-... .. Bu grup Çarşamba geceleri İlk PresbiteryenKilisesi’nde toplanıyordu. Ben de onlarakatılıp bir deneme yapmayı düşündüm. ... .. Her Çarşamba Yeni Ahit’ten bir bölüm inceliyorduk. ... ..
-... .. zamanla dinsel inacım artmaya başladı. ... .. İlk zamanlar kuşkularım yüzünden sıkıntı yaşadım. Özellikle benim gibi mantığa önem veren biri için, Tanrı’ya inanarak yaşamak büyük gelişme sayılırdı. İnsanın kendini Tanrı’ya teslim etmesi egoya meydan okumaktı. Halbuki zamanla anladım ki mücadeleler ve kuşkular inancın doğal parçalarıdır. ... ..
-Sonuçta inanç bir yürüyüştür; daha büyük bir anlayışa doğru yapılan bir yoculuktur.  Tanrı’nın valığını kanıtlamak mümkün değildir ama inanmak için standart olmaz bu.  Çünkü O’nun var olmadığını kanıtlamak da aynı şekilde
olanaksızdır.
Sonuç olarak, ister inanın ister inanmayın, şu anki halinizin temelinde inanç vardır.
-Bunu idrak etmek, Tanrı varlığının işaretlerini tanımak konusunda beni özgür kıldı. Doğa güzelliklerini
, küçük kızlarımın ihtişamını, Laura ve büyüklerimin tükenmeyen sevgilerini ve affetmekle  gelen özgürlüğü gördüm; ... ..
-Dualar bana destek olan gıdadydı... ..
-Batı’da bir deyim Vardır: “Adam dün gece kendini onluk sanıyordu aslında bir eşekti” (Last night he tought he was a ten, when in fact he was an ass.) ... ..Bu benim de başıma geldi... .. 1986’da The Broadmoor’daki o geceden sonra bir damla alkol koymadım ağzıma. İçkiyi bırakma kararı almasaydım nasıl bir hayatım olurdu, hiç bilemeyeceğim... ..
-Sebest piyasa koşuları, kaynakların tahsisi... .. Vergilerin düşürülmesi... .. Ticarette engellerin kaldırılması Amerikan üreticileri için yeni dış pazarlar ve tüketici için de daha çok seçenek yarattı. Hükümet anayasal sınırlara saygı göstermeli ve halka kendi hayatlarını yaşama özgürlüğü tanımalıdır. ... ..
-8 Kasım 1988 ... .. Sonuçta George H. W. Bush, hayran olduğum adam, ABD’nin kırk birinci başkanı olarak seçildi. ... ..
-Önce büyük bir kikâyenin acıklı sonu gibi görünen olay, şimdi ihtimal olarak bile düşünülmemiş olan iki yeni kariyerin başlangıcı gibi görünüyordu. Babam 1992’de seçimi kazanmış olsaydı, ben de büyük olasılıla 1994’te adaylığımı koymaz ve hiç başkan olmazdım. ... ..
-... .. seçim kampanyasında... ... ölçülü ve disiplinli olmak zorundaydım çünkü bunun bilincindeydim. Seçmenler hemen sinirlenip bağıran, çağıran ve kabalaşan bir lider istemezdi. ... ..
-Bullock sinirli görünüyordu ve çok geçmeden patlama aşamasına geldiğini gösterdi. Birden yüzüme baktı ve, “Vali Bey, seni, becereceğim!” diye bağırdı.”Seni bir aptal gibi göstereceğim herkese!”
Bir an düşündüm, masadan kalkıp yanına gittim ve gülerek, “Madem beni becermek istiyorsun, önce bir öpücük ver bari,” diyerek oyun oynar gibi sarıldım ona ... ..  Bullock’un öfkesinin bana yönelik olmadığını ikimiz de biliyorduk. Bu davranışı Laney’e, yasa tasarılarını bir an önce meclisten geçirip göndermesini söyleme tarzıydı. ... ..
-Haziran 1999’da Iowa’da başkanlık adaylığımı açıkladıktan sonra, ... ..  ABD’nin kırk üçüncü başkanı olma şansım vardı.
-... .. Çalışan bir orgnizasyondane zaman değişiklik yapılması gerektiğini, tartışmaları yönetmeyi, kaliteli insanlar arasında seçim yapmayı ve kötü haberlerin iyi insanlara naıl verileceğini öğrendim. ... ..
-Önemli görevler için insanlarla yüz yüze görüştüm.... .. Personelim olacak kişilerde dürüstlük, uzmanlık, özveri ve baskılara dayanma yeteneği arıyordum. ...  espiri yeteneğine sahip insanları hep sevdim. ... ..
-Yönetim kararlarında aynı fikirde olan ama gördüğü aksaklıkları ssöylemekten de çekinmeyen insanlar isitiyordum.... .. Her personel kararını doğru verdiğimi söyleyemem elbette. ... ..
-... Dick Cheney... .. O benim için çok değerli bir danışman olarak kalmayacak, acil bir durumda başkanlığı rahatça alabilecekti. ... ..

Adetim olduğu üzere, sabah saat 5 civarında kalktım. ... ..
Ateş Günü
11 Eylül 2001 ... .Amerika için zor bir an bu... .. İki yolcu uçağı Dünya Tcaret Merkezi’ne çarptı, ... .. Pearl Harbor’dan bu yana en yıkıcı saldırıya uğramıştık. ... .. El-Kaide ... ..artık teröristlerin bizim ülkemize saldırmalarını belklemeyecek, onlara yuvalandıkları yabancı ülkelerde saldıracaktık. ... ..
Savaş Hali
Afganistan
-... .. Amerikan halkını korumak için El-Kaide yuvalarını yok etmek zorundaydık. ... ..
-... Afganistan, anlamak için göreniz gereken yerlerden biri. lkede çok yüksek ve sivri tepeli dağlar var; arazi sert, ve çıplak; terk edilmiş, er yerde ürkütücü bir harabe manzarası var. Pek çok Amerikalı gibi, ben de bazen, bu adamlar askerlerimizden yedi yıl boyunca naıl saklandı diye düşündüm ama Afganistan topoğrafyasına bakınca bunu kolayca ve hemen anlıyorsunuz. ... ..
Irak
-19 Mart 2003... ... “Irak Özgürlük Harekatı”nın başlaması emrimi veriyorum ... ..
-11 Eylül saldırılarından aldığımız bir ders vardı: Eğer bir tehlikenin gerçekleşmesini beklersek, fazla beklemiş olacaktık. Kararımı verdim: Irak tekdidine öyle ya da böyle bir karşılık vermeliydik. ... ..



*Karar Anları – George W. BUSH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder