3 Aralık 2018 Pazartesi

Casus Avcısı *

-... ..Benim kulübeye döndüğümüzde, öğrendiklerimizibizim takıma anlattım.
“Durum şöyle,” dedim. , “Bay Swan gerçekten sinirli, çünkü bölgede bir casus var.”
-Hepsi çok şaşırdı. Kentimizde bir casus! Tam bir şoktu bu.
“Casus nediğ Damian?”
-“Casuslar başkalarının fikirlerini çalarlar,” diyerek açıklama yaptım. “Büyük iştir bu. Çok büyük paralar kazanırlar. Çaldıkları fikirleri şirketlere satarlar. Buna sanayi Casusluğu denir.”
-Suçluların dünyası hakında bu kadar bilgili olmamdan çok etkili oldukları belliydi.
-“Yani biğisi Bay Swan’ı mı gözetliyoğ sence?”
-“Evet Lavender. Casusun biri Bay Swan’ı gözetliyor.”
-Hepimiz bunun haksızlık olduğunu düşündük. Bu durumda Bay Swan ‘ın çaresizlikten deliye dönmesi, aniden sinir krizleri geçirmesi normaldi. Ama ben casusu bulmak için bir plan yapmıştım. Casusu bir yakalayayım, o zaman Bay Swan yine o cana yakın yaşlı adam olacak, Lavender’in de yüzü gülecekti.
-Dedektiflik kariyerimin ilk dönemlerinde şunu fark etmiştim: Bazı insan tiplari vardı ki, bunların dolandırıcı olduğu belliydi.
-Belirtiler şunlar:
1 Numaralı Suçlu Tipi: Birbirine yakın gözlü insanlar.
2 Numaralı Suçlu Tipi: sakallı insanlar (Özellikle kara sakal; çoğunlukla erkeklerde olur.)
-Planım, Water Sokağı’nda bir aşağı bir yukarı dolaşarak (elbette kılık değiştirmiş olarak) bu tipleri aramaktı. Böylece, casusun Bay Swan’ın bahçesine girip kulübeden içeri dalmasını önleyebilirdim. Onu durdurmak için  orada olacaktım. 
-Tek sorun, annemin başka bir planı olmasıydı. Annem, önemli bir toplantının yiyecek içecek işini
üstlenmişti; toplantı da o gün öğleden sonraydı. Şansa bakın! Benim de onunla gitmemi istiyordu.
-... ..
*Damian Drooth Süper Dedektif & Barbara Mithelhill

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder