17 Kasım 2016 Perşembe

24 Saat 15 Temmuz’un kamera arkası *

-Hande Fırat arka planı merak edilen 15 Temmuz ahmaklığının arka planına ışık tutmaya çalıştığı 207 sayfalık kitabının arka kapağındaki tanıtımında; “Cam binanın eksi üçüncü katındaki otparkatyız. Dışarıdan gelen o korkunç sesler eksi üçe ulaşıyor. Sanki jet yanımızdan geçiyor, sanki bomba yanıbaşımıza düşüyor. Dicle başını iki elinin arasına almış, yere çömelmiş sallanıyor. Korkuyor, korkuyorum. Aniden gözümün önüne nehir geliyor. Son telefon konuşmamızda çığlık çığlığa bağırıyor, ağlıyordu.; “Anne ölme, anne ölmedin değil mi? Korkuyorum, gel yanıma. Anne öldürecekler mi bizi?  “Yok kızım, hiçbir şey olmayacak, sabahyanına geleceğim, sarılacağız” demiştim. Sabah mı? Çıkabilecek miyiz sabaha? Yarın olacak mı gerçekten, yeniden güneş doğacak mı? Gece kâbusa dönüşüyor. “Gerçek mi bunlar, bu yaşadıklarımız gerçek mi? Aklımda bu soru ...
-“Dicle çimdikle beni, hemen. Çok ciddiyim.” Çimdikledi... Ve ben yatağımda uyanmadım... Ve ben normal hayatıma dönmedim... Ve ben Nehir’in yanında değildim. Hâlâ sığınaktaydık.  2016 yılının 15 Temmuz akşamında başlayan kâbus gerçekti. 16 Temmuz sabahının ilk saatlerinde bembeyaz suratlarımız, korku dolu gözlerimiz, acıyan kalplerimize beş kişi sığınakta birbirimize bakıyorduk....” vurguları yapılıyor. Gerisi kitabın satırları arasında...
-Kitabı okurken 15 Temmuz gecesinin ve sonrasındaki glişmeleri bir solukta okuyorsunuz. Diğer taraftan kahpece girişilen bu darbe girişimini ve en çok da Türk Silahlı Kuvvetlerinin saygınlığına vurulan darbenin iç acıtıcılığını bir kez daha yaşıyorsunuz.
-Kitap bittiğinde hala daha açıkta kalan soruların, arka planda olan biteni daha yukarıdan bir bakışla öğrenme isteğinizin azalmadığını hissediyorsunuz.
-Milletin vergileriyle kendi milletine ateş açanlar... .. bunca zalimliğin ve de aptalca rezilliğin gerekçesi olabilir miydi?
-Aziz milletin sandığa yansıttığı iradesini yok saymak... .. kendi insanına ateş açmak ... sadece terör olarak adlandırılabilir mi?... .. uluslararası boyutu olan oyun...
-Yılların birikimi ile geliyorum diyen tehlikenin büüyüklüğünü, kepazeliğini  zamanında fark edememenin ve önleyememenin bütün boyutlarının önce aziz milletimize anlatılması ve sonrasında da tekrar böylesi bir girişime teşebbüsün de ötesinde akıllara bile gelmemesi için gerekli tedbirlerin alınmasını, yarınımızdan emin olmamız  için
gerekenleri yapılmasını bekliyoruz.

-Rabbim; camilerimizin minarelerinden okunacak selâları, bundan böyle sadece  hayatın normal akışı gereği (bayramlar, Cuma namazı önceleri...) için nasip etsin.

* 24 Saat 15 Temmuz’un kamera arkası – Hande Fıratn

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder