24 Mart 2019 Pazar

Bir Ömür Nasıl Yaşanır *

-İlber Hoca’nın tecrübelerine kulak verilmeli.... tecrübelerini dikate almak, “Ne diyor? “, diye kendimize sormalıyız.
-“Cesur olun. Kendinizi rahat hissettiğiniz alanın dışında pencereler açın. Farklı dünyalarla ancak böyle tanışırsınız. Ben hep yerimde dursaydım dünyamı değiştirecek insanları aramasaydım, bugün tanıdığınız ben olamazdım. Bir insanın bittiği an, miskinliğe esir olduğu andır. İnsan, konforundan vazgeçmeyi göze almalıdır. Kendi dünyasını yerinden kendisi oynatmalıdır.” ....
-... ..İçlerinde mutlu evlilikler var. Elbette ilginç örnekler de var. Biri okul arkadaşımızdı, evliliği epey sürmüştü. “Maşallah bize,”derken, 60’ında ayrıldılar. Tabii ki bu yanlış bir karar sayılmaz. Hayatta en önemli şeylerden biri de insanın  kendisi için en doğru kararı alabilmesidir, ortada bir sıkıntı varsa sürdürmeyeceksin. .... -
-Farklı insanları arayıp bulun, dünyanız değişsin.
-Torununuz Deniz Ali’nin sizi çok mutlu ettiğini biliyorum. Onunla ilişkiniz de birçok dedeye göre daha samimi... Onu her gün muhakkak görüyorsunuz. Göremezseniz canınız sıkılıyor.
-... .. Dedelik çok iyi bir şeymiş. Heyecan veren, onun seninle kurduğu bağ değil sadece; küçük bir insanın büyüdüğünü, hayata bağlandığını görmek insanı heyecanlandırıyor . Sevgi vermek önemli... Sevgiyle büyüyen her insan iyi bir insan olur. Biliyor musun, artık kızıma bile farklı bir gözle bakıyorum. Çünkü o benim şımarttığım küçük kızım değil, bir anne artık. . ... .. Torun insanı hayata bağlıyor; geleceğe bağlıyor. Endişe boyutun artıyor. Ben çocuğumu   da çok severim ama bu duygu farklıymış. Diyebilirim ki hayattan istediğimi aldım, bu bana yeter.

-... ..  Yanlız kalamayan insanın düşünce ve gözleme kabiliyeti yarım oluyor.  Bu yüzden ben insanlara
yalnız kalmayı öğrenmelerini öneriyorum. Yalnız kalmayı bilmek iyidir, önemlidir;Türkiye gibi bir yerde avantajdır. Zira evlilik müessesesibile bizde yalnız kalmamak üzere kurulmuştur. Halkımız evliliğin gerçek mahiyetini anlamaz. Evlenince,  kumrular gibi dip dibe oturmaları gerektiğini zanneder. Öyle şey olur mu? Birazda birbirinden ayrı duracaksın. Nefes alacak, aldıracaksın.     Evlilik sürekli dip dibe duracak, yan yana yürüyecek birşey değildir.... 


..*Bir Ömür Hayatta Doğru Nasıl Seçimler için Yaşanır Öneriler & İlber Ortaylı / Söyleşi- Yenal Bilici

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder