18 Ocak 2017 Çarşamba

Sevgi masalı *

Samed Behrengi çocuk öyküleri ve masalları yazmış, derlemiş. Azerbaycan Türkçesi’le Farsça arasında çeviriler yapmış İranlı yazar. ... .. Özellikle Küçük Kara Balık adlı çocuk kitabı, onun yalzızca İran’da değil, dünyanın pek çok ülkesinde tanınıp sevilmesine yol açtı. Yazarın bu kitabından kısa alıntılarla masal dünyasını paylaşalım:
-... ..Hava kararmak üzereymiş. Koçali karşılara bakınca bir de ne görsün, tam yedi tane beyaz at, dağın öte yanından yukarı doğru çıkmıyor mu? Keçisini köpeğinin yanına katmış.
            “’Hadi siz doğruca mağaraya gidin. Ben sonra geleceğim’ demiş.
-... .. Öyle ıssız, öyle sessiz bir ormanmış k, ortalıkta ne kuş, ne hayvan, tek bir canlı görünmüyormuş. Birden ormanın içinde birbirinden güzel yedi tane saray görünmüş. Atlardan her biri bir saraya girmiş. Koçali bir ağacın ardına sinmiş beklerken , bir de bakmış, altı tane beyaz güvercin gökten inip ormanın üstünde dolanmışlar, sonra her biri bir saraya girmiş. Koçali sindiği yerde bekler dururmuş. Bu aradada bir ağlama sesi duymuş. Ne olduğunu anlayamamış.Kalkmış gizlice saraylardan her birine ayrı ayrı yaklaşıpkulak vermiş, içerileri gözetlemiş. Sarayların her birinde ay parçası gibi birer güzel kıla güneş gibi görünen birer delikanlı söyleşip gülüşmekteymiş. Ama yedinci sarayda güzneş gibi güzel bir delikanlı yapayalnızmış. Oturmuş elindeki tebeşirle yerlere lale resimleri çiziyor, bir yandan da hüngür hüngür ağlıyormuş. Öylesine dokunaklı ağlıyormuş ki, taştan bile olsa hibir yürek dayanamazmış buna, Koçali duramamış yerinde, içeri girmiş. Selam vermiş.
“’Arkadaşım ağlama arkadaşım. N’olur ağlama yüreğim dayanmıyor’, demiş.
“Delikanlı başını kaldırmış.
“’Kimsin? Nerden geliyorsun?’ diye sormuş.
“’Ben bir garip çobanım’, demiş Koçali.
‘Senin ağlamanı duydum da geldim.’
“Delikanlı, Koçali’ye bakmış bakmış,
“Ben seni dağın başında görmüştüm,’ demiş. ‘Ne iyi ettin de geldin. Hoş geldin. Gel otur yanıma, Konuşacak candan bir arkadaş arıyordum ben de.’
“Koçali varmış, oturmuş delikenlının yanına oturmuş.
“Arkadaşım, niçin ağlıyorsun?’ diye sormuş.
“Delikanlı,

Anlatsam uzun sürer. Sıkılmazsan anlatırım demiş,’ demiş. “Sonra da başından geçenleri anlatmaya başlamış: ... ..
* Sevgi masalı – Samed Behrengi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder