4 Ocak 2015 Pazar

Âsitâne ıı *

-Ragıp Akyavaş’ın kızı Prof. Dr. Beynun Akyavaş’ın önsözünü kaleme aldığı eser iki ciltten oluşuyor.
-Kendi döneminin yaşamını ve önemli yapılarını/mekanlarını anlatan eser Ragıp Akyavaş’ın çeşitli makalelerinden derlenerek kitap haline getirilmiş.
-Beynun Akyavaş’ın ifadeleriyle Ragıp Akyavaş; “. ..Babamın vazifesi itibariyle vazifesi itibariyle gittiğimiz Şam şehrinde Saint-Vincent-de-Paul Fransız mektebinde okudum Bu mektebin orta kısmından çıktıktan sonra Soğukçeşme Askerî Rüştiyesinde, Erzincan Askeri İdâdîsinde, sonra Harbiye’de (Pangaltı)  tahsil gördüm. 1328 (1912) yılında zâbit (mülâzım) çıktım, Şam’daki 8nci Kolorduya tayin edildim. Balkan Harbine katıldım. Bolayır cephesinde kolumdan, omuzumdan ve ayağımdan yaralandım. ... ...Sonra Hicaz isyanı, ... Kudüs’te hastanede yaralı olarak bir müddet istirahat ... Şam’a avdet... Birinci Cihan Harbi, Süveyş Seferi ... Çanakkale Muharebesine iştirak... Seddül-Bvahîr’de düşmanla göğüs göğüse boğuşma.
-Romanya Cephesine hareket... 1918’de Rus ihtilâli, mütareke, İstanbul...  ...
-Ragıp Akyavaş 1890-1969... Osmanlı Devleti’nin son beş sadrâzamı Müşîr İzzet Paşa, Tevfik Paşa, Ferit Paşa Salih Paşa, Ai Rıza Paşaların yâver olarak maiyetlerinde bulunan Ragıp Akyavaş sadârette vazife gördüğü sırada İstanbul Hukuk Fakültesini bitirmiş ve hâkimlik mesleğinde yirmi sene Türk adliyesine hizmet etmiştir. ...  Bu arada basına intisap edeb Ragıp Akyavaş’ın uzun bir gazetecilik hayatı bulunmaktadır.”


*Âsitâne ıı  – A. Ragıp Akyavaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder