İnsanlık, tarih boyunca bu anlam krizini aşmak için nice yollara başvurmuş, nice düşünceler üretmiş, nice felsefeler geliştirmiştir. Anlam krizini bazen büyülerle, tılsımlarla bazen hurafelerle, mitolojilerle aşmak istemiştir. Modern zamanlarda ise akıl ve bilim üzerinden bir anlamlandırma cihetine gitmiştir.
Ancak dijitalleşmenin yol açtığı kaosu ve yorum anarşisi, insanın anlam arayışını daha da zorlaştırmış, daha karmaşık bir hâle getirmiştir. Görsel idrakini âdeta ölümle karşı karşıya bırakmıştır. Bu yeni durum, insanı bir anlam ve boşluk krizine sürüklemiş, insanı anlamsızlık zindanına mahkum etmiştir.
Şüphesiz, bu yeni durumdan en çok etkilenen gençler olmuştur. Ancak gençlerin din ile ilişkisindeki bu etkileşimi, bu değişimin bir Deizm veyahut bir Ateizm olarak nitelemek de doğru değildir. Zira bu durum, aslında insanlık tarihinde daha önce de yaşanmış tecrübelerin getirdiği yeni bir soru ve sorunlardan neşet etmektedir.
Günümüzde artık, yetişkinler, yaşadıkları değerleri sonraki kuşaklara aktarmakta zorlanmakta; aile-okul-mabet üçgenindeki eğitim öğretim sistemleri, gençlerin yeni zamanlardaki anlam arayışına cevap vermekte aciz kalmaktadır. Bilhassa gençlerin benlik, kişilik, kimlik ile ilgili can yakıcı soru ve sorgulamalarına biz yetişkinler, eğitimciler cevap vermekte bir hayli zorlanmaya başladık.
Sonuç olarak bugün artık Müslümanlar, sorunların/ sorgulamaların çoğaldığı, buna karşın cevapların azaldığı, inancın güçleştiği, dini yaşamanın zorlaştığı, bir neslin kendi değerlerini sonrakilere aktarmada sayısız engellerle karşılaştığı, ahlaki krizlerin süreklilik arz ettiği, haz ve hızın arttığı “yeni
zamanlar”ı yaşıyor.İşte bu esbab-ı mucibeden hareketle pandemi sürecinde bir taraftan İslâm düşünce Enstitümüzdeki derslerimize uzaktan eğitim yöntemiyle devam ederken diğer taraftan da genel olarak insanlığın, özel olarak ise gençliğin anlam arama arayışına hakikat yolculuğuna karınca kararınca bir usûl çerçevesinde cevap vermeye çalıştık. Bu vazifeyi yerine getirmek için dijital platformlar üzerinden de olsa bazı dersler yapmaya karar verdik ve bu süreçte on ders yaptık.
Enstitümüzün temel ihtisas düşüncesinde usûl ve metodoloji olması nedeniyle, bir vaaz üslubuyla değil, ilmî üslupla usûl ve metodoloji çerçevesinde işlemeye çalıştık.
… ..
*Gençliğin Anlam Arayışı & Mehmet Görmez
Otto
Mak Grup Medya
1.Baskı: 2021
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder