1 Ekim 2014 Çarşamba

Ben bu dünyaya nasıl geldim? *

-Bir önceki bölümdeki duruma eklenen bir şey daha vardır: Çocuğun kendilerine yönelttiği “Ben bu dünyaya nasıl geldim?” sorusunu yanıtlarken anne ve babaların hâlâ yaygın olarak başvurdukları yalan. Bütün bunlar bir araya gelerek anne ve babaların açıksözlülük ve iyiyürekliliğine karşılık çocuktaki güveni sarsarve dolayısıyla kendilerini büyütüp eğitenlere
ve sonra genellikle çevrelerine karşı çocuklartı yalan ve dolana sürüklerler. .... sözü edilen olumsuzlukların tek başlarına nevrozu doğuran etkenler sayılacağını söylemek istemiyorum. Ancak, bunlar nevrotik bir durumun oluşmasına elverişli zemin hazırlarlar.
-Tıpkı Hansel ve Geretel gibi, insan, özellikle de nevrozlu insan ... iyi kalpli ane ve babayı ... bulmaya çalışır. ...
-Masaldaki Hansel, yalnızca o “beyaz kuşun” büyüsüne kendisini teslim etseydi, kuşkusuz mahvolup giderdi. Ne var ki, Gretel’in koruyucu kanadı altında bulunur, kendisine bir kız kardeş, ... olarak eşlik eden Gretel, Hansel’i en sonunda cadının elinden kurtarır. Bu masalda da orman, ormandaki ev, ....
bulunmuş bir çocuk!” gibi sözlerle kendilerini “kapı dışaı” ettiklerini ne sık işitip duyarız.

Kadın Psikolojisi–Gustav Graber*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder