19 Ağustos 2014 Salı

Demokrasi tanımındaki sorun *

-Başbuğ Paşa’nın demokrasiye ilişkin tanımları da sorunludur. Hem liberal demokrasiyi tarif ederken, hem bireysel haklar-kolektif haklar ayrımını yaparken, konunun sınırlarını fena halde daraltmakta, belki de Türkiye’nin ‘özel koşulları’na tâbi kılmaya çalışmaktadır.
-Eski Genelkurmay Başkanı’nın fazlasıyla kitabi olan –ya da birtakım klişelerden oluşan- bu çabası
gerçeklerden kopuktur.
-Kendi deyişiyle Irak kuzeyinde, Iraklı Kürtler kendi okullarında, üniversitelerinde ana dilleri olan Kürtçe eğitim görecek, ama Türkiye’deki Kürtlerin böyle hakkı olmayacaktır.
-Filistin’de, Filistinlileri ana dillerinde eğitim görecek, ama Türkiye’de Kürtlerin böyle bir hakkı olmayacaktır.
-Güney Afrika’da örneğin Zuluların böyle bir hakkı olacak ama bizde Kürtlerin olmayacaktır.
-İspanya’da, Katalanlar ya da Basklar kendi ana dillerinde eğitim görecek, ama Türkişye’de Kürtlerin böyle bir hakkı olmayacaktır.
-Fransa’da Breton, Bask, Katalan, Korsika, Alsas, Oksitan dillerinde eğitim hakkı olacak, ama Türkiye’de Kürtlerin olmayacak.
-Britanya’da İskoçların, Kuzey İrlandalıların İskoç ve İrlandalı olmaktan kaynaklanan hakları olacak ama Türkiyeli Kürtlerin olmayacak.
Çünkü İspanya’daki, Britanya’daki, Fransa’daki demokrasiler, Başbuğ Paşa’nın liberal demokrasi tarifine girmedikleri içindir ki, bu ülkede ana dilde eğitim hakkı olacak, ama Türkiye’deki düzen ‘liberal demokrasi’ olduğu içindir ki, Türkiyeli Kürtler ana dilde eğitim hakkından yoksun olacaklar

*Barışa Emanet Olun – Hasan Cemal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder