19 Ağustos 2014 Salı

Işık Koşaner’in açıklamaları *

-Eski Genel Kurmay Başkanı emekli Orgeneral Işık Koşaner’in bir video paylaşım sitesi olan “dailymotion”da 20011’in Ağustos ayının son haftasında (Genelkurmay Başkanı olduktan-2010 Ağustos- kısa bir süre sonra astlarıyla yaptığı bir konuşmasında)  yer alan ses kaydında:
-Karakollarımızın çevresine ve hudutlarda kontrolsüz mayın döşediğimizi sivillere
söyleyemiyoruz. Hudutlarımızdakinin işareti bile yok. .... Bunlar çok tehlikeli şeyler. Bunları kim döşemiş, biz ...
-Biz. Şimdi ben desemki yetkililere, yav bizimkiler mayın döşemişlerdi 10 sene evvel, 20 sene evvel, başıboş bırakıp gitmişler. Ne derler? Döşerken aklınız neredeydi derler. Maalesef döşeyen yine biziz di mi?
-Benim dikkatimi çekenbirkaç konu var. Onları da hatırlatmak isitiyorum. Bizi sıkıntıya sokan konulardan bir tanesi, emir komuta birliğini sağlayamıyoruz. Nered bir operasyon, nerede bir harekât, bir baskın vesaire bilmem ne varsa, sorumlusu mutlaka bir komutanlık olacak. O bölgenin sorumlşusu ....
-..... Hantepe mantepe olayında operasyon yapan komutan, daha doğrusu sorumlu komutan, 1. Komando Tugay Komutanı’ydı ve kendisi arazideydi. Orada bilmem ne tepesindeydi.
-Ama ekrana (insansız hava aracı-İHA-‘dan gelen görüntülere) bakan komutanlığımızın ona müdahale yetkisi yoktu. Böylece bir koordinesizlik oldu, zamanında müdahale edemedik.
-İkinci ömenli konu.... küçük birlik seviyesinde sevk ve idarede çok zayıfız. Jandarma, Özel Harekât’ı filan ayrı tutuyorum. Onlar hakikaten çok tecrübeli profesyonel olmuşlar. Sözüm onlara pek değil. Daha ziyade bizimkilere.
-Küçük birlik seviyesindeki tim komutanı, kol komutanı eğer o adamına sahip olup da sevk idare edemezse, iş buradan kopar.
-Çatışma anında tim komutanlarımız mevziye silahını bırakıp kaçıyor. .... Niye bunu söylüyorum? Bunu da söyleyelim. Duymayanlar da duysun. 2 terörist, 30 askerimizi kaçırıyor. Yav rezalet. Benim tim komutanı, unsur komutanı diye koyduğum arkadaşım önce mevzide sişlahını bırakıp da kaçarsa, biz bu işi yürütemeyiz. .... En acısı da silahını bırakıp gidenle. Roj TV silahının numarasını da beraber gösteriyor. ... Ben olsam o rütbelinin yerine insan içine çıkmam. Ama utanmıyor adam.
-Eğitim zafiyeti nedeniyle terörist diye masum erimizi kendimiz vurduk. Kabahatli biziz.  .... Herkesin cebinde artık telsiz var, eskisi gibi değil.  Bak ben ateş ediyorum diyeceksin. Herkes sussun diyeceksin.  .... eğitimle bunu yaparsınız olur biter.  Bırakırsanız, .... Vay basıldık diye herkes silaha sarılır. Bir masum erimizi alnından pat diye vururuz. Kabahatli biziz.
-Sınır karakollarımız hatalı yapılmış. Hantepe de hatalı. Halimiz tam bir kepazelik. .... İşte Hantepe İHA’nın görüntüsünde bile belli. .... Seyreden var mı? .... Tam bir kepazelik halimiz. ... Lider yok. .. İHA’ları kullanabilsek, bize çok çok büyük bir imkan kazandırıyor.  .... Herkes işine sahip çıkacak.
Halkın içinde olun
-Bilgi almak için halkın nabzını tutun, herkese yakın olun. Polisle, itle MİT’le temas kurun..... Bakın halkın için de olun. Kışladan lojmana lojmandan kışlaya dediğimiz zaman bunu anlayamıyoruz.
-Artık her şeyi yasal zemine oturtmak zorundayız.
-Bir de bizi en çok sıkıntıya sokan olaylardan bir tanesi bize doğru bilgi verilmemesi. Birliklerimizde her türlü olay olabilir. Vukuat olur, iyi olur, kötü olur,...
-Ama biz doğruyu bilmezsek arkadaşlar, iş ortaya çıkınca doğrusu iş işten geçiyor. Ondan sonra da arkaaşımız diyopr ki bişze benle niye ilgilenmiyorsunuz?
-Ya ilgileneceğiz de sen bana baştan doğruyu söylemedin ki. ...
-... Ergenekon diye bir olay çıktı. Onun tam teferruatını ben de tam olarak bilmiyorum. Yav nedir bu Ergenekon? ..... Ben de bilmediğim için bir şey söylemek istemiyorum.
-Ama Balyoz hakkında birşey söylemek istiyorum. .... Ne zaman ki iş iddianame hazırlandı vs. Bu cd’ler elimize geçtiği zaman olayın ne boyutta olduğunu, neyin iddia edildiğini açık açık anladık.
-Balyoz’da, .... her şeyimizi, seminerle ilgili neyimiz var neyimiz yok çaldırmışız. Yetkisiz kişilere ulaşmış konuşmalarımız dâhil. Esas rezalet bu. Nasıl olur bu yav?  ....
-Suç olan kısmı da işin içerisinde olabilir, onu burada kaydı ihtiyatla sayıyorum
-Ama bunlar hep bizim aleyhimizdeki kişilerin eline çok güzel malzeme verdi.
-Maalesef namerdin eline malzeme verdik. Balyoz’un günahı, vebali 1. Ordu’ya ait, Karargâhtan böyle planlar nasıl dışarı çıkar, izahı yok. Kim verdi, biz verik. Hiç kimseyi suçlayamayız. Koskoca Birinci Ordu’da bir plan semineri yapılıyor, tüm planlar tüm teferruatıyla miletin elinde şimdi. .... Nasıl çıkar izahı yok.
-....İşimizi ciddiye almadık. İşte evrakımıza bilmemnemize sahip olamadık. Çaldırdık. Ortalıkta rastgele konuştuk. .... İmza atarken kâğıtlara dikkat etmedik. Yav nedir, herkes paraf etmiş ben de atayım altına imza dedik. O iş nelere döndü geldi, dikat etmedik.
-İşte geldiler aradılar. Bir sürü şey buldular. Hesabını veremiyoruz. Yasa ve yönetmeliğin dışında hareket ettik. Hep böyle olacak zannettik.  Ama maalesf içimizden hainler çıktı. Maalesef onu da bulamıyoruz. Yasaların yönetmeliklerin dışında hareket ettik. Bazen etmemiz gerekiyordu bazı dönemlerde. Ama bunu yol yaptık. Hep öyle olacak zannettik. Öyle devam ettik. Ve hakkımız olmayan bazı imkânları kullandık. ..... Neticede çok mazleme vermişiz. ......

*Barışa Emanet Olun – Hasan Cemal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder