21 Ağustos 2014 Perşembe

Tasarım & dış görünüm & ambalaj

-....insanların bir kitabı kapağına göre değerlendirdiklerini anlamayı – ve Apple’ın bütün kutularının ve ambalajlarının içeride güzel bir mücevher bulunduğunun sinyalini vermelerini sağlayamaya özen göstermeyi öğretmişti. Sözkonusu olan ister iPod mini olsun, ister bir
MacBook Pro; Apple müşterileri iyi hazırlanmış bir kutuyu açıp ürünün içeride davetkârca yattığını görmenin nasıl bir his olduğunu bilirler. “Stev’le ben işin ambalajlama kısmına epey zaman harcıyoruz” dedi ... “Bir şeyin ambalajını açmaya bayılırım. Ürünün özel olduğunu hissettirmek için bir ambalaj ritüeli tasarlarsınız. Ambalaj tiyatro gibi olabilir, bir öykü yaratabilir.”
-Diğer şirketlerin pek çoğunda fikirler ve iyi tasarımlar sürecin içinde kaybolur giderler... “Steve burada olup beni ve ekibimi teşvik etmese, bizimle birlikte çalışmasa ve bütün engellei aşarak fikirlerimizi ürünlere dönüştürmese, o fikirler tamamen önemsiz ve etkisiz olurdu”.
Jobs-Ive işbirliğinin ilk büyük tasarım başarısı, Mayos 1998’de piyasaya sürülen ve hedef kitlesi ev kullanıcıları olan iMac adlı masaüsütü bilgisayarlardı. .... iMac kutudan çıkarılır çıkarılmaz kullanılabilecek basitlikte, klavyesi, monitörü ve bilgisayarı bir arada bir ürün olması gerekiyordu. ....Ayrıca 1200 dolar civarında satılmalıydı. (o sırad Apple’ın fiyatı 2000 dolardan düşük bilgisayarı yoktu).  ... Baştaki plan “ağ bilgisayarı” üretmekti. .... temelde internete veya başka ağlara bağlanmakta kullanılacak, sabit disksiz, ucuz bir terminal anlamına geliyordu.  .... sabit diisk eklenecekti ....
-Yeni makinenin bir sabit diski ve kompakt disk tepsisi olacaktı....

*Steve Jobs – Walter Isaacson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder